لیلیوم های کشت بافتی اماده برای کاشت

این تصاویر از لیلیوم های کشت بافتی گرفته شده که بعد از گذراندن مرحله رشد درون شیشه ای برای کشت در بستر اولیه (مخلوط های تجاری) آماده شده اند .

این گیاهچه ها در شرایط خانگی کشت بافت شده اند و تعداد زیادی پیازچه های کوچک نیز تولید کرده اند که از گیاهچه های بزرگتر جدا شده و دوباره درون شیشه واکشت می شوند تا رشد خود را درون شیشه و با سرعت بهتری ادامه بدهند .در اولین برداشت ها گیاهچه ها بسیار کم خواهند بود مانند برداشت های قبلی من که چند پیازچه بود ولی اکنون بیش از ۱۵۰ پیازچه کشت شده اند و هنوز چند صد پیازچه هم درون شیشه باقی مانده است .

کشت بافت در خانه امکان پذیر است اگر شما خود علاقه داشته باشید .

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.0/10 (11 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +4 (from 12 votes)
لیلیوم های کشت بافتی اماده برای کاشت, ۷٫۰ out of 10 based on 11 ratings

۲ جواب برای “لیلیوم های کشت بافتی اماده برای کاشت”

  1. با سلام
    از کنار پیازهای لیلیوم، پیازچه هایی خارج میشود که با تغذیه ی درست میتوان از آنها گیاه لیلیوم گرفت. به نظر من کشت بافت هر گیاهی درست نیست. و باید واقعا صرفه ی اقتصادی داشته باشد.بهتر است روی مسائل اساس تر کشاورزی مطالعه و تحقیق کنیم.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. با سلام

    در پاسخ به مطلب جنابعالی در مورد استفاده از روش کشت بافت برای تکثیر لیلیوم باید به این نکته اشاره کنم که مزیت کشت بافت سرعت و تعداد تکثیر بالاست که روش عادی امکان تامین این مزایا رو هرگز نمی تونه داشته باشه .
    برای داشتن ۱۰ لیلیوم شما باید چند سال منتظر باشید ولی با کشت بافت بنده می تونم فقط در یک سال چند صد یا چند هزار پیازچه لیلیوم تولید کنم و خود پیاز اصلی هم دست نخورده باقی بمونه .در بین گیاهان تولید شده تنوع سوماکلونال نیز وجود دارد که این هم یک مزیت نسبت به روش تکثیر طبیعی است .

    موفق باشید

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

نظر بگذارید

شما باید باشید داخل شده تا بتوانید یک نظر بفرستید