آموزش پیوند رز به روش T

آموزش پیوند رز به روش T

پیوند زدن یکی از روشهای تکثیر ارقام رز می باشد ، پیوند در رز به چندین صورت انجام می گیرد که روش پیوند T  از عمومی ترین روشهاست که سریعتر و موفق تر از اغلب روشهاست که گیاه های پیوندی از نظر ظاهری نرمال تر از بقیه روش ها دیده خواهند شد . هر چه دنبال تصاویر مناسب برای اموزش گشتم چیز مناسبی پیدا کردم که ارزش اشتراک در سایت رو داشته باشه پس دو تا فیلم اموزشی که قبلا دانلود کرده بودم و به من بسیار کمک کردن رو برای شما هم می گذارم تا شما هم روش پیوند T  رو یاد بگیرید و استفاده کنید .

شکی ندارم که فیلم اموزشی بسیار بهتر از تصاویر می تونن پیوند رو اموزش بدن البته زبان فیلم ها اینگلیسی است بدلیل فیلتر بودن یوتیوب این فیلم ها رو در شبکه اپارات برای شما در کانال انجمن علوم باغبانی اماتور ایران به اشتراک گذاشتم تا ازشون استفاده کنید از این به بعد فیلم های اموزشی رو در این سایت به اشتراک خواهم گذاشت .

انشالله که برای کاربران مفید باشه .

پایه پیود مناسب برای پیوند معمولا از ارقام وحشی نسترن ها انتخاب می شود چون دارای ریشه های بسیار قوی و مقاوم به بیماری و افات و شرایط ابی کم می باشند .

ویدئوی اول

و این ویدئوی دوم

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 6.5/10 (32 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: -2 (from 14 votes)
آموزش پیوند رز به روش T, 6.5 out of 10 based on 32 ratings

۵ جواب برای “آموزش پیوند رز به روش T”

  1. خیلی عالیه، خوشحالم که تونستم عضو بشم.
    تا به حال موفق به عضویت در هیچکدام از سایتهای باغبانی نشده بودم

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. در این وب سایت عضویت برای تمام افراد آزاد است
    انشالله که اطلاعات وب سایت مفید باشه برای شما

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. محمد جان،محل زندگی ما کمی از روستا فاصله داره و من اجباراً دارم با گوشی موبایلم وب سایتتون رو مطالعه میکتم.ما توی ارتفاع چهارصدمتری از سطح دریا،استان گیلان و منطقه تقریباً کوهستانی و پوشش جنگلی زندگی میکنم.چند سالیه که به طور کاملاً سنتیو تجربی انواع قلمه ها رو امتحان میکنم، یکی از میوه هایی که خیلی علاقه به تکثیرش دارم،درخت آب دندن(خج) نمیدونم توی بقیه شهرها بهش چی میگن ولی من این میوه رو توی تهران ندیدم،از سیب بزرگتره،سبزه و از خانواده گلابه، اگر بشه عکسشو براتون میزارم،امسال دارم سعی میکنم از روش پیوند خشبی ریشه دارش کنم.من ترجیح دادم از آسپرین و عسل طبیعی به جای هورمون ریشه دار کردن استفاده کنم،از ورمی کمپوست،ماسه بادی و خاک جنگلی به صورت یک،یک و یک استفاده کردم،در هرگلدان مشمعی برای ۷ قلمه استفاده کردم،بیست گلدان استفاده شده و حدود صدو پنجاه تا انواع قلمه ها.رطوبت هفتادوپنج،دما چهارده درجه،اول دیماه قلمه ها رو مستقر کردم. تمامی توضیحات شما رو هم خوندم،قلمه ها رو در اتاق شمالی منزل قرار دادم که نور مستقیم نداره.با آب پاش دستی مه پاشی میکنم.عکسها رو چطوری میتونم براتون بفرستم؟به نظرتون چند روز دیگه شروع به کنجکاوی کنم؟و سوالات متعددی در خصوص بافت کشت دارم.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. چرا از کشت بافت استفاده میکنیم؟آیا میتونیم از کشت بافت در ابعاد یک یخچال یا یک اتاق ده متری درآمدزایی هم ایجاد کردبا توجه به شرایط محیطی اینجا و زمینی مساعد در حدود دوهزار متر،چه چیزی رو بیشتر تولید کنم؟سوالم خیلی کلی ست،میدونم که سخته ولی علاقه شدیدی به تکثیر درخت و گل دارم.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. چرا از کشت بافت استفاده می کنیم ؟ یک سوال خیلی عمومیه ، کشت بافت خیلی گسترده است . من به جنبه تکثیر کشت بافت فقط اشاره می کنم .
    کشت بافت برای تکثیر گیاهان برای تولید سریع و بدون محدودیت فصلی و بدون الودگی یک گیاه صورت می گیرد ، از کشت بافت میشه برای تکثیر پایه های مادری یک رقم هم استفاده کرد و بعد از تکثیر پایه های مادری از ارقام جدید و کمیاب و پرورش انها در گلخانه ، می توانید از گیاه مادری تولید شده برای تکثیر با روشهای عادی استفاده کنید .
    در مورد اقتصادی کردن کشت بافت این بستگی به گیاهی داره که کار می کنید ، میزان تجربه و بازار مصرف هم بسیار مهم است .اگر گیاه با ارزشی را تکثیر کنید می توانید تا حدودی درامد زایی کنید ولی اگر گیاه مناسب و با ارزش رو نداشته باشید خیلی سخت بتونید درامدزایی داشته باشید .
    بازار مصرف و تجربه برای انتخاب گیاه بسیار مهم است . کشت بافت درختان سخت تر از کشت بافت گیاهان علفی است و نیاز به تجربه و تحقیق زیاد دارد . توصیه می کنم در صورتی که تجربه کشت بافت رو دارید به جهادکشاورزی شهر خودتون مراجعه کنید و با مسئولان بخش مدیریت باغبانی مشورت کنید .
    موفق باشید

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

نظر بگذارید

شما باید باشید داخل شده تا بتوانید یک نظر بفرستید