قارچ کش کاپتان Captan

قارچ کش کاپتان Captan
کاپتان نام یک افت کش عمومی است که از دسته قارچکش های ﻓﺘﺎﻟﻴﻤﻴﺪ (phthalimide) می باشد.با وجود اینکه این قارچ کش می تواند به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد اما بسیاری اوقات به عنوان یکی از ترکیبات اصلی در افت کش های دیگر استفاده می شود .کاپتان برای کنترل بیماری های زیادی در درختان میوه و سبزیجات و البته گیاهان زینتی مورد استفاده قرار می گیرد .
این قارچ کش همچنین کیفیت ظاهری بسیاری از میوه ها افزایش می دهد و باعث درخشندگی سطح میوه ها می شود و سطح میوه را سالم تر نشان می دهد .کاپتان توسط باغداران خانگی و تجاری مورد استفاده قرار گرفته و در تولید سیب کاربرد زیادی دارد .کاپتان قبلا به عنوان یک ماده ای که سرطان زا (احتمالا سرطان زا) است رده بندی شده بود ولی اکنون به عنوان یک ماده ای که در انسان در سطحی که در کشاورزی استفاده می شود << احتمالاً سرطان زا نیست >> رده بندی می شود .این قارچکش بدلیل سسرطان زا بودن در موش ها در برخی کشورها ممنوع شده است . توصیه این است که از این قارچ کش استفاده نکنید .
از کاپتان به روش های بذر مال و یا حل کردن در اب هنگام ابیاری و یا مخلوط کردن با خاک استفاده می شود .برای کاشت گیاهان پیازی قبل از کاشت پیاز انها را برای چند دقیقه در محلول کاپتان قرار دهید و سپس بکارید . و سپس می توانید دوباره با کاپتان ابیاری نمایید .در روش مخلوط کردن با خاک ابتدا قارچ کش را روی بستر بریزید یا با خاک مخلوط کنید و سپس ابیاری نمائید .در صورتی که بذر می کارید بهتر است که با استفاده از کاپتان الودگی احتمالی در اینده را کاهش دهید و بعد از مخلوط کردن کاپتان با بذر , بذر ها را بکارید .
امید است با پیشرفت تحقیقات کشاورزی بزودی به جای قارچ کش های شیمیایی از مواد و عوامل بیولوژیک برای از بردن افت ها استفاده کنیم.

منبع : ویکی پدیا
http://en.wikipedia.org/wiki/Captan

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.0/10 (4 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
قارچ کش کاپتان Captan, 4.0 out of 10 based on 4 ratings

نظر بگذارید

شما باید باشید داخل شده تا بتوانید یک نظر بفرستید