دارچین یک قارچ کش طبیعی برای گیاهان

انسان ها همیشه راه حل مشکلات خود را

در مواد شیمیایی و خطرناک جستجو می کنند ولی هر روز بر تعداد مواد اورگانیکی که بر علیه بیماری های گیاهی یا انسانی استفاده می شود افزوده می شود.

دارچین یکی از این مواد کاملا اورگانیک و بی زیان می باشد که به تازگی در گیاهان مورد استفاده قرار گرفته است .

پودر دارچین که یک ادویه خوش بو می باشد به تازگی بر علیه قارچ ها و باکتری ها در برخی گیاهان مورد ازمایش قرار گرفته و نتایج بسیار امیدوار کننده ای بدست امده است .

مواد موجود در دارچین تاثیر بسیار خوبی در کنترل و از بین بردن باکتری ها و قارچ هایی که گیاهان شما را مورد حمله قرار می دهند دارد .در ازمایشات خانگی این ادویه توانسته قارچ ها و فسادی که در برگ گیاهان ارکید که به علت ماندن اب زیاد در برگ های ان ایجاد شده بود از بین ببرد و گیاه بیمار بسیار سریعتر فقط در چند روز بهبودی خود را بدست اورد .در تحقیقی دیگر محققان با تلقیح یک میلیون باکتری در آب سیب و اضافه کردن ۱ قاشق چایخوری دارچین (در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد) به ان مشاهده کردند که بعد از ۳ روز ۹۹٫۵% از باکتری توسط دارچین کشته شدند .

جالب است بدانید اگر طوطی نگهداری می کنید می توانید به انها چند تکه از پوست دارچین را بدهید و انها از ان برای تمیز کردن و شاید معطر کردن پر و بال و بدنشان استفاده می کنند که ای مسئله ۱۰۰% به سلامت انها هم کمک می کند این مسئله شاید در پرنده های دیگر هم صادق باشد .

اگر با بوی تند ان مشکلی ندارید می توانید مقداری از پودر ان را بر روی بالشتی که زیر سر خود قرار می دهید هم بپاشید تا قارچ هایی که باعث شوره سر و بیماری های دیگر می شود را از بین ببرد .از این قارچ کش طبیعی برای از بین بردن قارچ لای انگشتان هم می توانید استفاده کنید .

روش های استفاده برای گیاهان:

پاشیدن پودر : می توانید مقداری پودر دارچین را بر روی برگ یا ساقه و یا هر قسمت گیاه که مورد حمله قارچ یا باکتری قرار گرفته باشد بپاشید شما همچنین می توانید ان را بر روی خاک گلدان های خود هم بپاشید .

اسپری کردن : می توانید مقداری دارچین را با اب مخلوط کرده ( شاید جوشانده ان هم مفید باشد البته شاید ) و با یک اب پاش بر روی برگ ها و ساقه ها و تمامی قسمت های سالم یا بیمار گیاه خود اسپری کنید روی خاک را هم اسپری کنید چون هاگ قارچ ها اکثرا روی خاک می ماند و بعدا دوباره رشد می کند .

از این قارچ کش برای کاشت بذر , پیاز , ریشه و یا غده گیاهان هم می توانید استفاده کنید شاید برای از بین بردن قارچهای از بین برنده قلمه گیاهان نیز موثر باشد .

لطفاً از کپی کردن و استفاده از این مطلب در سایت خودتان خودداری کنید .می توانید به این صفحه لینک بدهید .

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.8/10 (99 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +7 (from 17 votes)
دارچین یک قارچ کش طبیعی برای گیاهان, ۵٫۸ out of 10 based on 99 ratings

۳ جواب برای “دارچین یک قارچ کش طبیعی برای گیاهان”

  1. لطفآ معلومات بیشتر روان کنید

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. درود بر شما
    آیا درباره روش کشت و پرورش این گیاه در ایران هم پژوهشی در دست دارید که منتشر کنید؟
    سپاس

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 4.0/5 (1 vote cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. با سلام

    این گیاه یک گیاه گرمسیری می باشد از کشور سریلانکا و اکنون در اسیای جنوب شرقی کشت می شود .در ایران نمی دونم کسی برای خودش کاشته از این درخت یا نه اما دارچین وارداتی هستش اون طوری که می دونم .

    روش کشت در سایت ویکی پیدا اومده شاید برای منطقه ایران با صرفه نباشه به خاطر نیاز اب و گرمایی گیاه های خیلی بهتری با ارزش اقتصادی خوب تو ایران موجود هستند یا می شه برای اب و هوای ایران وارد کرد .اگر اولین فرد باشید که می خواهید روی این گیاه کار کنید در ایران کارتون خیلی سخت خواهد بود چون کسی نیست که تجربه ای ازش کسب کنید و کاملا ازمون و خطا خواهد بود .طبق تجربه ای که در برنامه خودم دارم اولین بودن خیلی سخته مخصوصا که تحت نظارت دولتی باشید هر روز باید به یک نفر جواب بدین که کی محصول برداشت می کنید و قیمتش چقدره اما وقتی این برنامه برای اولین بار هست و خارجی ها هم که دیوانه نیستند تجربه هاشون رو به ما بگن یعنی ما خودمون باید تجربه کنیم که چقدر طول می کشه بزرگ بشه و محصول بده .

    شترمرغ اولین باری که وارد ایران شد کسی فکر نمی کرد که ایا کسی فکر می کرد که اینقدر بخوبی با اب و هوای ایران مچ بشه ؟ اما شد و انگار زود تر هم به بلوغ می رسه !

    این لینک از ویکی پدیا اطلاعات خوبی در مورد دارچین داره و کشت دارچین تو اسیای جنوب شرقی .

    http://en.wikipedia.org/wiki/Cinnamon

    باید تحقیقات زیادی انجام بدین و ازمایش عملی هم لازمه بعضی گیاه ها فقط به خاطر یک فکر اشتباه که این گیاه دوام سرما رو نداره کشت نمی شن ولی اگر یک ازمایش بشه شاید نتیجه خوبی داشته باشه .

    موفق باشید

    محمد صادق

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 2.5/5 (2 votes cast)
    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +3 (from 3 votes)

نظر بگذارید

شما باید باشید داخل شده تا بتوانید یک نظر بفرستید