سمپاشی گل رز و باغچه من | باغبانی | تالار گفتگو

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +53 (from 201 votes)

تالار گفتگو, ۵٫۹ out of 10 based on 18 ratings

A A A
Avatar

Please consider registering
guest

sp_LogInOut Log In sp_Registration Register

Register | Lost password?
Advanced Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

sp_Feed Topic RSS sp_TopicIcon
سمپاشی گل رز و باغچه من
Avatar
mehdi nn
Member
Members
فروردین ۸, ۱۳۹۳ - ۹:۳۲ ب.ظ
Member Since: اسفند ۲۸, ۱۳۹۲
Forum Posts: 17
sp_UserOfflineSmall Offline

سلام ۲ تا سوال داشتم ۱- من یک گل محمدی کوچکی خریدم که بعد از انتقال به حیاط خانه برگ هایش لکه های سیاه زده و پژمرده شد و بعضی از برگ هایش هم خشک شدن اینم بگم گیاه روی غنچه است سم شته تهیه کردم ۲ قطره در ۱ لیتر اب ریختم و با اب پاش روی گل پاشیدم حالا سوال من اینه سمپاشی رو دوباره تکرار کنم؟
دوم اینکه من در باغچه به غییر از گل محمدی و نهال های البالو و زردالو گل های رز رونده و غیر رونده انگور انار و پیچ امین الدوله هم کاشتم گل شمعدانی هم میخوام بخرم اینجا در زمستان دما به -۸ هم میرسه میخواستم بدونم مشکلی ایجاد نمیکنه؟ و میخواستم چیز هایی که مورد نیاز این گیاهان هست رو بگین تا در خانه داشته باشم مثل سموم کود ها و غیره وخیلی دلم میخواست گلدان های اپارتمانی مثل پتوس تهیه کنم ولی چون در زمستان اینجا ممکنه نباشم میترسم یخ بزنن ایا راهی هست که بشه از یخ زدن جلوگیری کرد و با توجه به این موضوع گل های مقاوم دیگری هستن بشه در باغچه ازشون استفاده کرد ببخشید طولانی شد من چیز زیادی از باغبانی نمیدونم. تشکر

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +53 (from 201 votes)
تالار گفتگو, ۵٫۹ out of 10 based on 18 ratings
Avatar
محمد صادق
Admin
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ - ۷:۵۹ ب.ظ
Member Since: اسفند ۸, ۱۳۸۹
Forum Posts: 38
sp_UserOfflineSmall Offline

اولا سم شته نمی دونم اسمش چیه ولی دو قطره معمولا کافی نیست سموم بصورت ۱ در هزار تهیه می شوند یعنی یک میلی لیتر سم در یک لیتر اب . در مورد گل محمدی می تونم دقیق بگم چون شرایط خاک و بیماری می تونه موثر باشه اگه عکس بود شاید می شد نظری داد . ممکنه خاک باغچه شما ایراد داشته باشه یا در هنگام انتقال به خاک ریشه هاش صدمه دیده یا یک بیماری وجود داره و شاید های دیگه !
اگر شته ای می بینید هر دو هفته سم رو می تونید تکرار کنید تا زمانی که افت از بین بره البته این نصخه در مورد درخت های میوه در موقع میوه دادن نباید استفاده بشه .
خوب من تجربه زیادی در کاشت درختان ندارم ولی طبق اطلاعات محدودی که دارم این گیاهانی ه کاشتید معمولا مشکلی با سرما ندارند (انار رو نمی دونم) ولی در مورد شمعدانی باید بگم که می تونید از شمعدانی تا فصل پاییز در باغچه نگهداری کنید ولی شمعدانی ها به هیچ وجه به سرما مقاوم نیستند و در اثر سرما و برف از بین می رن پس اگه شمعدانی بکارید باید در پاییز از زمین خارج کنید و در گلدان داخل خانه نگهداری کنید این مسئله در مورد گیاهان اپارتمانی هم صدق می کنه با این تفاوت که این گیاهان معمولا به شرایط فضای باز در منطقه شما و خاک باغچه شما عادت ندارند و پس بهتره این گیاهان اپارتمانی داخل بسترهای خودشون در گلدان داخل منطل بمونن .گیاهان اپارتمانی معمولا گیاهان مناطق گرمسیری و مرطوب هستند و تحمل سرما را ندارند اصلا .
نگهداری سموم در خانه درست نیست و سموم و کودهای مورد استفاده بستگی به نوع گیاه و نوع افات موجود در منطقه داره .
به جای خرید و نگهداری از سموم و کود ها بهتره در صورت بروز این افات یا مشکلات یک نمونه بردارید و به یک فروشگاه سم و کود مراجعه کنید تا سم و یا کود لازم رو به شما بدن .
شما که هدفتون فقط داشتن باغچه است بهتره از کودهای ارگانیک مثل ورمی کومپوست یا کود دامی (غیر مرغی) یا کود های کومپوست برای تغذیه درختانتون استفاده کنید به جای کودهای شیمیایی که ممکنه در صورت استفاده نادرست خودشون باث گیاه سوزی بشن .

موفق باشید

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +53 (from 201 votes)
تالار گفتگو, ۵٫۹ out of 10 based on 18 ratings
Forum Timezone: UTC 0

Most Users Ever Online: 96

Currently Online:
8 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

mehdi nn: 17

Ebrahim Gelin Amiri: 5

mosi roosi: 5

ابراهیم معینی: 5

مهدیه ق: 3

mohsen mohandes: 2

Member Stats:

Guest Posters: 0

Members: 654

Moderators: 0

Admins: 1

Forum Stats:

Groups: 4

Forums: 10

Topics: 33

Posts: 81

Newest Members:

prhamamir, s.kazem, tqidet, NerrySuelf, mn3659, oqlgpsukq

Administrators: محمد صادق: 38

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +53 (from 201 votes)
تالار گفتگو, ۵٫۹ out of 10 based on 18 ratings